667. GREIDER – Kärnkraft och jordbävning ingen bra kombination (En repris)

Nonukes.jpg

We left the toys out in the yard
I took my wife and kids and left my home unguarded
We packed what we could into the car
No one here knows how it started
Suddenly everything was just so out of control
Now I want some answers, mister, I need to know
I hear all the talk but I don’t know what you’re sayin’
But I think I got a good idea of the game that you’re playin’

Roulette, that’s the name
Roulette, that’s the game now
Roulette, I don’t know what they’re sayin’
Roulette, everybody’s playin’

I grew up here on this street
Where nothin’ moves, just a strange breeze
In a town full of worthless memories
There’s a shadow in my backyard
I’ve got a house full of things that I can’t touch
Well all those things won’t do me much good now
I was a fireman out at Riker’s, I did my job
Mister, I’ve been cheated, I feel like I’ve been robbed
I’m the big expendable, my life’s just canceled null and void
Well what you gonna do about your new boy

Roulette, you’re playin’ with my life
Roulette, with my kids and my wife
Roulette, every day the stakes get bigger
Roulette, a different finger on the trigger

Down by the river that talks
The night speaks in searchlights
And shortwave radios squawk
The police patrol the streets
But I’ve left behind the man I used to be
Everything he believed and all that belonged to me
I tried to find my way out to somewhere where I thought it’d be safe
They stopped me at the roadblock they put up on the interstate
They put me in detention but I broke loose and then I ran
They said they want to ask me a few questions but I think they had other plans
Now I don’t know who to trust and I don’t know what I can believe
They say they want to help me but with the stuff they keep on sayin’
I think those guys just wanna keep on playin’

Roulette, with my life
Roulette, with my kids and my wife
Roulette, the bullet’s in the chamber
Roulette, who’s the unlucky stranger
Roulette, surprise, you’re dead
Roulette, the gun’s to your head
Roulette, the bullet’s spinning in the chamber
Roulette, pull the trigger, feel the click

Om Dan Greider

Tjena...greiderbloggen.wordpress.com...där ses vi. Visa alla inlägg av Dan Greider

16 responses to “667. GREIDER – Kärnkraft och jordbävning ingen bra kombination (En repris)

  • fiffy

    Jag håller med, NO NUKES!

  • Dan Greider

    Ooops! Videoklippet borttaget från YouTube. Trist.

  • Anna

    Hej!Jag har skrivit ett litet inlägg om vänsterbloggare i dag. Dock så gäller det faktiskt inte dig, även om du verkar vänster som fan! Du har behandlat mig och mina funderingar med respekt, anser jag.*hälsningar från en jävla självisk och ond fascistperson som dock är sjukskriven från mitt jobb som lärare för depression den senaste månaden*

  • Anna

    Vad menar du med det?

    • Dan Greider

      Ok, nu har jag läst ditt inlägg – jag trodde att du hade fått en massa vänsterkommentarer på din blogg. Det är ju så att det finns en enorm vrede där ute bland vänstermänniskor. Sen säger jag som Karl-Oskar Nilsson i Utvandrarna: Det finns väl en och annan skitstövel där också!

  • HEMIMAMMA

    Klockrent inlägg och mycket tänkvärdmusikpärla!!Hemikram utan tjo idag…

  • Anna

    Det finns en enorm vrede bland väldigt många människor, tyvärräven bland nynazister. Och alla tycker att deras vrede är berättigad, och att man därför kan tillåta sig det man tillåter sig.Jag tror att det finns ungefär lika många själviska skitskövlar både bland ”de rika” och ”de fattiga”. Men det ser värre ut, och med rätta så, när en person med makt och rikedom beter sig själviskt. Men den som uppviglar till hat får inte min respekt. Kallar man Reinfeldt för ”fascistsvin” visar man en inställning till politiska motståndare som jag tycker är väldigt obehaglig. Jag skulle helt enkelt inte våga rösta på ett parti om de flesta av dess anhängare hade den människosynen på en demokratiskt vald ledare.

  • Dan Greider

    Du blandar äpplen och päron om du jämför (de flesta( vänstermänniskors strävan efter ett socialt jämlikt samhälle med extremhögerns strävan efter ett totalitärt samhälle. Men du är fri att tycka.

  • Anna

    Jag bli så frustrerad nu så jag vet inte vart jag ska ta vägen! Kan bero på att jag inte helt förstår din kommentar, men jag uppfattar den som att du tror att lågutibldade och låginkomsttagare eller icke-inkomsttagare alls, är godare och bättre människor än de som fötts med ”silversked i mun”.Jag tror inte att det är så alls! Jag tror att så fort låginkomsttagarna plötsligt byter samhällsklass och blir höginkomsttagare så förändras också deras perspektiv, tyvärr.Och därmed hur de röstar. Och nej, det gäller inte alla, det finns fullkomligt lysande undantag, men det gäller alltför många!

    • Dan Greider

      Nä Anna. Jag orkar inte föra mer ”debatt”. Du tycker som du tycker och jag tycker som jag tycker. Och vi kan hålla på tills kärnkraftsavfallet har slutat stråla (100 000 år typ). Och ingen kommer att ändra åsikt. Vi fortsätter blogga istället.

  • Anna

    Ja. Men jag förstår inte vilken åsikt jag har som jag inte kommer att ändra på, dock!

  • Anna

    Äsch, nu när du är så ”taskig” ångrar jag att jag skrev att mitt inlägg inte gällde dina inlägg, eftersom det var falskt (vilket du troligen kände på dig!). Men någon sanning fanns det, då jag tycker att du bemött mig respektfullt som person, vilket ju ändå är det viktigaste.) Men det var före din förra kommentar, alltså!Nu jävlar är det krig! : ) Och jag står på Gaddafis sida, eftersom dels alla vänsterbloggare hejar på honom har jag förstått, och jag vill ju absolut inte stöta mig med dem mera, dels för att han är som en son för mig!

    • Dan Greider

      Ha ha! Som en son! Då undrar man ju lite smått vilken uppfostran du gav honom…? Som har gjort honom så…kinkig…?

Vad tycker DU?

