655. GREIDER – Ny utförsäkringsskandal! Nu får det vara nog! (årets värsta bild!)

Fladdermöss.jpg

(Fyra veckor gamla fladdermusungar. Räddade från översvämningarna i
Queensland, Australien. Foto: Luke Marsden / Newspix / Rex Features)

Om Dan Greider

Tjena...greiderbloggen.wordpress.com...där ses vi. Visa alla inlägg av Dan Greider

8 responses to “655. GREIDER – Ny utförsäkringsskandal! Nu får det vara nog! (årets värsta bild!)

  • Jag

    Jag är faderlös, utförsäkrad, omförsäkrad, infösäkrad och snart utkastad ur systemet, antar jag. Men inte har någon tagit hand om mig och virat in mig i filtar för det. Det tycker jag är orättvist!!!

    • Dan Greider

      Det är säkert rätt åt dig! (Skulle Reinfeldt ha sagt!)Men JAG önskar dig innerligt en filtinvirare snarast!

  • Magister Stork

    Ja jag visste att det här skulle komma ut till slut.! Tidernas skandal! Nu jädrans sitter vår statsminister löst efter det uttalandet…

    • Dan Greider

      Jag hörde att de sitter i krismöte på Rosenbad redan! Björklund är hysterisk, Olofsson klapprar tänder, Hägglund ber böner för fulla muggar (till gud och Alf Svensson då). Anders Borg har gått och köpt nya batterier till sin miniräknare. Han måste räkna ut en ny plan.

  • Jag

    Nähä! Inte trodde jag att Borg hade någon miniräknare. Jag trodde att han använde kulram och satt och räknade: ”En till mig, en till Fredrik…”

  • Silverstare

    Åh, vad söta! Räddade själv livet på en liten fladdermus en gång och insåg hur goa de är. Förr så skrämdes man ju med fladdermöss.Kanske skicka tusen friska fladdermöss in till Sagerska Palatset?Silverstare

    • Dan Greider

      Ja, är de inte, så säg!Jag tror att Reinfeldt även sa: Rätt åt dem! (För att de är så fula!)Kan vi ha en sådan REGENT???

  • HEMIMAMMA

    Jag tycker de är söta… Reinfeldt fungerar ju MOT naturens lagar om han inte reagerar på stora ögon relativt sett, gentemot ansiktet och betyder därför att han alltså inte reagerar på sina ungar?det är ju den biokemiska aspekten av varför barn och ”valpar” tilltalar oss och män vill ha kvinnor med stora ögon… det signalerar hjälplöshet, ”Ta hand om mig” vilket alltså F R inte kan motsvara vare sig biologiskt… eller politiskt….AHA! Du tänker sååååå? han har de stora ögonen… Filippa de små… Hallå CIA? jag har info?!*HEMIASGARVAR*

Vad tycker DU?

