632. GREIDER – BORG ÄR PROGRAMMERAD ATT…

DetGårBraFörSverige.jpg

Om Dan Greider

Tjena...greiderbloggen.wordpress.com...där ses vi. Visa alla inlägg av Dan Greider

9 responses to “632. GREIDER – BORG ÄR PROGRAMMERAD ATT…

  • HEMIMAMMA

    No comments =0)

  • uno

    Beach Boys!!! Kluvnaste bandet jag är till! Hur fick jag nu till det. Jo, inser att musiken är suverän men pekar helt fel. Just denna låt lyssnade jag till en midsommarnatt stående på Marieholms kommandobrygga korsande ett helt stilla Bottenhav på väg mot Vasa i Finland. Ljust, underbart, hade vakten fram till fyra, såg Sverige bakom mig och Finland framför mig. Inte en rysk ubåt. I bandspelaren (som jag egentligen inte fick ha med) strömmade plötsligt denna låt. Tack grabben, du väckte ett insomnat fint minne. Att vi nästa morgon rände rakt in i träkajen i Vasa är en helt annat historia. Kapten Pripp (jo, han hette så) var ingen höjdare på att lägga till eller från.

    • Dan Greider

      Alltid ett fin berättelse får man sig till livs!Det vilar en galenskap över Beach Boys som jag gillar.I soundet och rösterna.

  • Silverstare

    Jag vet inte om jag vågar berätta det här men jag tycker att animerat är superhäftigt. Dock. Skulle jag föredra något mer äkta än Disneys köpevärld. T ex spännande berättelser som kullkastar allt och gör bilder med tusen löv i olika färger och månar som faller hur som helst och fångar känslor så att man känner igen sig själv fast man inte gör det.Silverstare

    • Dan Greider

      Men Snövit är fin!Har du sett….den japanske mästeranimatören…Hayao Miyazaki …Gjort många fantastiska animerade filmer.

  • Kao

    javisst är det ett väldigt babblande och rabblande. Alliansens mantran ska bankas in i våra huvuden.—————–Filmen var go’ men Beach Boys glättiga, men dock musikaliska låtar var inget för mej…Måste ha mer klös i musiken ;-)Kao

  • Kao

    javisst är det ett väldigt babblande och rabblande. Alliansens mantran ska bankas in i våra huvuden.—————–Filmen var go’ men Beach Boys glättiga, men dock musikaliska låtar var inget för mej…Måste ha mer klös i musiken ;-)Kao

Vad tycker DU?

