626. GREIDER – Reinfeldts enkät till de nya ministrarna så de inte gjort nåt dumt!

Reinfeldts-40-frågor.jpg

Om Dan Greider

Tjena...greiderbloggen.wordpress.com...där ses vi. Visa alla inlägg av Dan Greider

12 responses to “626. GREIDER – Reinfeldts enkät till de nya ministrarna så de inte gjort nåt dumt!

  • imsy

    Hahaha! Den var bra!

  • Dan Greider

    Ja, ingen fråga är för många!

  • BeataMorot1

    Hoppar bara in och säger hej…å gonatt:))Kram //B

  • Jag

    En gång hjälpte min systerson mig. Hans pappa är från Eritrea. Är han svart då, eller bara halvsvart om hans mamma är blond?Jag har gått mot rött, med rött och druckit rött.Vem mår inte dåligt av utförsäkringar? Ja, regeringen då, förstås.Jag har inte konstig frisyr. Den här hade jag redan på 60-talet!Hundar vågar jag inte sparka på, men ibland snubblar jag på sköldpaddan.Jag har mer än tre ben när jag har ätit färsk fisk.Min morfar var matros i Kronstad, men talade aldrig om vilka sympatier han hade, han bara sprang för livet medan kulorna ven kring honom.Det beror väl på när du frågar hur mycket klockan är.Nej, de bruna har skilt sig från den ingifta släkten, men jag var en gång på ett barndop där alla Stockholms hmhm hade den kulören på skjortorna.Ja, jag är en snygg invandrare. Även mina föräldrar är snygga.Nej, det är bra att det finns klyftiga apelsiner. Men de får inte var för stora, klyftorna menar jag. Det talas om att ni tänker öka klyftorna, men hur ska ni då få in dem i apelsinerna?Alltså, Nobelfesten. Jag umgås med han kungen på andra ställen. Men det var länge sen nu. Det gick bra med morgonrock. Den var röd. Men när nåt av mina barn får priset kan de nog sticka till mig en slant. Eller så kommer jag i nattlinet. Ingen ser skillnad ändå.Man ska inte placera människor i fack. Vilket ord: j ä m l i k h e t . Ja nog liknar vi varandra, Jämt och ständigt. Men jag har inget skägg. Än. Och min karl var pamma-, nej mappaledig, en av de första i landet. Han ammade, nej, jag menar jag pumpade… eller nåt. Han var duktig och fick beröm och jag grät och åt och pumpade och slet. Näh, grät gjorde jag inte, men jämlik var jag. Hemskt var det, för sjutton.Kultur – vad menar du med kultur? Nu börjar det bli svårt.Arbwtsmiljöfrgr? – Nu blev det för många konstiga bokstäver. Det var säkert intressant.Nä.Hahhaha, varför skulle jag smygsupa!? Vi har egen tillverkning och provsmaka måste man väl göra?Tv-licensen har jag betalat, men inte katten har jag fått nån tv i alla fall! Jag ska åka upp till Kiruna och klaga, det ska jag!

    • Dan Greider

      Du ligger bra till! Det faller nog några ministrar inom kort så håll ut. Begär tjänstledigt redan nu! Eller bli utförsäkrad så du är pank och fågelfri att hoppa på en ministerpost nära dig!

  • uno

    Facebook för dig!

  • Jag

    Hallå i stugan! Är det nån hemma?

  • HEMIMAMMA

    *ASGARVAR*

  • Jag

    Jag kan bli sopminister. Håll Sverige rent! Oj, det kan misstolkas, vem vet vad jag menar…. Nä, nu vet jag, utförsäkringsminister kan jag bli. Då underminerar jag all verksamhet, samlar ihop mina bloggvänner och så låter vi våra sjukdomar spridas hej vilt bland dem som ens tänkt tanken bidragsmissbruk eller fusk: Fotsvamp, nageltrång, gikt, herpes, klamydia, svinkoppor, sorkfeber, springmask, latmask, hypokondri, insomnia, portvinstå, hysteri, vattusot, hälsporre, ringorm, hemorojder, mul-och klövsjuka, harpest, narkolepsi, megalomani, analfissurer…. Och så ser jag till att de blir u t f ö r s ä k r a d e !!! Privata försäkringar gäller inte, eftersom Fk inte har godkänt sjukskrivningen, så ack vad de bedrog sig! Fortsättning följer nån annan gång, nu måste jag luta mig en stund.

  • Jag

    Och här har du missat nåt!

Vad tycker DU?

