621. GREIDER – BLOGGPAUS PGA APATI

Bloggpaus.jpg

Om Dan Greider

Tjena...greiderbloggen.wordpress.com...där ses vi. Visa alla inlägg av Dan Greider

17 responses to “621. GREIDER – BLOGGPAUS PGA APATI

  • Mettemarionette

    Nej inte du också.Vi får inte ge upp. Du får en veckas semester,Sen tar vi dom! Dom där andra. Fegisarna.<3

  • anton

    Varför är så många av vänsterblockets väljare så hatiska mot folk som inte delar deras åsikter ? är lika kul varje gång man ser någon töntig vänsterpartist snacka om att SD är nazister bara för att deras grundare var det..

  • Anna

    Jag förstår. Jag tyckte själv det kändes väldigt tungt att vakna i morse, p g a Sd. Jag hade drömt om Andra världskriget under natten.Och hur röstade jag då, du som tillägnat mig ett helt inlägg för få mig att välja rätt sida?Jo, det blev blankt, vilket jag såhär i efterhand ångrar. Jag borde har röstat på ett alliansparti, så att de kunde få egen majoritet. Men jag kunde inte, liksom många andra, p g a av försäkringskassefallen. Men jag kunde heller inte rösta till vänster, bland annat p g a de rödgrönas skolpolitik. Och jag blir smått vansinnig när alla som röstat inom detta block anser sig vara de enda som företräder solidaritet och påstår att alla som röstat på Alliansen är själviska som bara tänker på sitt eget bästa. Jag själv klarar inte av den slapphänthet och undfallenhet att handla som de röda ofta visat tecken på när det gäller mobbning inom skolan t ex. Och om jag ska möta många av de rödgröna på deras egen nivå säger jag därför:Ni gillar mobbning! Ni tycker om att se utsatta barn lida eftersom ni konsekvent motsätter er lagförslag som skulle hjälpa till att återupprätta dessa barn!Jävla iskalla mobbingsympatisörer!!!!(obs detta är alltså inte vad jag egentligen tycker)

  • Eva

    Vi är många som känner så. Stor sorg i hjärtat, Dan, men inte apati. Den är vår värsta fiende. Jag tyckte det var fantastiskt att i går kväll se bilder från Stockholm, 6 000 människor mot enfalden. Det är fantastiskt! Idrottsmän, kulturarbetare m fl skrev öppna brev till media med uppmaningen att inte rösta på enfalden. Apati skapar tigande. Vem var det som skrev att det är de tysta som är de värsta, fast det var mycket finare uttryckt. Vila behöver vi alla, men inte gå i ide. Det är kanske nu det allra viktigaste arbetet börjar.Stor Stor KramEva

  • uno

    …länge har tanken slagit mig; Danne borde samla sitt material, ge ut en bok i nåt fräckt förlag. Galago, har du hört talas om dem? De ger ut massor av bra serier mm. Pirinens hemstad i förlagsvärlden. Kontakta dem!!! Eller Ordfront. Upp ur sörjan, Dan. Fram för en mer effektiv publicering med framtida vinster, pekunjära och politiska!!! Now, now!

  • Madonnan

    Kan förstå din känsla efter Valet…Hoppas det känns bättre snart. Och att du återkommer hit!

  • Silverstare

    Ta en paus. (Jag har känt sådant mörker ibland och det måste få kännas som det känns.) Men annars är du alldeles för härlig för att man ska vilja vara utan dig och dina bilder, tankar, reaktioner och du……starta en bildbrand…men inte så du åker dit själv!!!(Ta Reinfeldts fina kärra!)Kram frånSilverstare

  • Sirpa

    Jag förstår att du är apatisk..jag känner likadant=( MEN,inte sluta blogga!! =OLåt inte politskiten förstöra din lust..spotta i nävarna och rita/teckna..skriv..om annat,vadsomhelst..men inte sluta!Tjohejsan!

  • Bleib

    Precis när man hittade hit..

  • HEMIMAMMA

    nej…. inte du också… NU blev det landssorg på allvar…Hemisorg…

  • uno

    Alltså, vakna!!! Livet fortsätter ju.

  • Eva

    Tystna inte nu. Kom igen! Vi behöver dig.

  • Magister Stork

    Jo, man får helt klart en svacka efter valet och fattar liksom inte hur det som inte fick hända, kunde hända.Man får kanske dra till med…det är aldrig försent att ge upp…fast å andra sidan kan man kämpa vidare och dra till med…ingenting är omöjlligt, bara olika svårt.Må bäst! vilket beslut du än fattar…Magister Stork

  • HEMIMAMMA

    Jag hoppas verkligen du kommer tillbaka…Hemikramar! ♥

  • uno

    Wake up….! Du får denna som uppvaknare!http://www.youtube.com/watch?v=shzacbyFaGgBaba u

  • uno

    Han satt med en kokosnöt i ena handen och den andra kliandes sig i huvet. Drabbad. Ap-atin åt honom inifrån. Orang utan g-färg. Gor illa som sjutton, riden av Mar, kattan. Runt honom hade världen rasat samman. Inom honom hade hoppet flytt. Bakom honom väntade massorna på ett uttalande. Store Guru, vad ska vi göra nu, ropade de. Store Vishet, vart visar du oss? Mannen hade munnen stängd, öronen slutna och näsborrarna i fullt borr inåt, in i tankesmedjans mest glödande städ. Inte ett hår osvett.Det verkade som om ingen nåns skulle hända, som om mögel och mott fick fria tentakler att bryta ned det allra sista. Morderaterna, Bönderna, Volkspartisterna och de kristna gnuggade händerna, äntligen skulle de få frid, äntligen skulle du kunna utarma utan mothugg, svina utan svinhugg, förtrycka utan uttryck och förstöra helt fritt. Det var den dagen som draken vaknade. Vrålande, spyendes etter och eld, flaxandes med poesins alla vingar och visande konstens alla konstifikationer reste han sig ur bädden av blåaste kultur i det avlägsnaste av kulturhus. Skuggan har bara börjat falla över dumgirigheten och egoismen för att inom kort falla över gammal som ung, dum som idiot, morderat som bäver. Frågan är när, inte hur och var. Baba Uno saknar poesin i bild och text!!!

  • Kao

    Har länge känt mej bloggtrött själv sen en lång tid tillbaks av olika orsaker. Att du också är det är inte konstigt. Du har varit ju oerhört kreativ under lång tid nu.MEN VÅGA INTE STÄNGA NER BLOGGEN FÖR GOTT!!!!Välkommen tillbaks när du känner för det igen. ;-)Yours trulyKao

Vad tycker DU?

