507. GREIDER – 1:A MAJ – JUST DO IT! (Samtidigt På Rosenbad – ingen höjdare…)

1maj2010_Alt2.jpg

Om Dan Greider

Tjena...greiderbloggen.wordpress.com...där ses vi. Visa alla inlägg av Dan Greider

16 responses to “507. GREIDER – 1:A MAJ – JUST DO IT! (Samtidigt På Rosenbad – ingen höjdare…)

  • Silverstare

    Du kanske omvänder DEM till slut? Borg och Reinfeldt med plakat på första maj. Istället för att vegetera i sin fruktkorg!Se you on the streets today!!!!!!!!Glad och Stridsberedd Silverstare

  • uno

    Bra igen grabben. Måste dock göra dig litet ledsen. I Västervik demonstrerade Alliansen med motivation att arbetare ju röstar på dem också. Såna är dom. Helt normlösa opportunister. Uno i soppan (mums, ska bli nässesoppa!)

  • Sirpa

    Hej på dig Danemannen!När jag ser Olof Palme så tänker jag på många saker..inte på politik..utan på att vad man gjorde och var man befann sig när han blev mördad=OMinns du var du befann dig då eller gjorde? Förresten..Olof Palme brukade betala sin lunch i min kassa i Rikstadshusets restaurang där jag jobbade som kassörska då..han skojade om långdistansskjuting med mig=O På grund av att hans växelpengar skramlade ner i en skål en bra bit bakom mig..vad gammalmodigt det var på den tiden=)

  • Dan Greider

    Jag bodde i Surte. Lördag morgon. Skulle iväg och spela en fotbollsmatch. Slog på TV:n på morgon och förstod att något hade hänt när de bara spelade sorgemusik.Kul minne du har av Olof Palme! Tjo för honom!

  • Islandsmamman

    Jag saknar Palme.Fortfarande :-/

  • Sirpa

    Du ser..man minns var man befann sig eller gjorde när något dramatiskt händer!Vad man gjorde dagarna eller t.e.x veckan innan/efter faller lätt i glömska.Jag var hemma den dagen..hade ledig dag från jobbet och gjorde inget särskilt..det minns jag=)Tjo..det känns lite skumt att tänka på vad han skojat med mig om..innan han blev skjuten=OHan var alltid så trevlig och artig..till skillnad mot andra riksdagsmän/kvinnor..många var riktigt snorkiga..ingen nämnd och ingen glömd=)

    • Dan Greider

      Sista filmen han såg – Bröderna Mozart av Susanne Osten – är…ab-so-lut bästa filmen av alla filmer! Se den!

  • Sirpa

    Det ska jag,den måste väl finnas på dvd så klart!

  • Sirpa

    Dan..jag förväntar mig svar på min kommentar i ditt inlägg 159…Neej då..skojar bara,helt säkert=)

  • Silverstare

    Jag skulle flytta från Farsta till Årsta (Stockholmsförorter varav den senare var än närmre stan)och mina medhjälpare var kurder. Aldrig trodde jag då på morgonen att poliser skulle komma och förhöra MIG angående mordet på min idol. Men så gjordes för att jag umgicks med kurder. Det visade sig att ingen Kurd, förutom möjligtvis Holmér då, var skyldig.Men chocken att vakna upp på morgon och se alla extra nyhetssändningar. Det var skakande. Riktigt jävla skakande. Tror inte jag hämtat mig än!Kramen frånSilverstare

  • HEMIMAMMA

    Jag har skrivit åtskilligt om Palme och haft denna film du har. Han kommer att vara evigt saknad av oss som är gamla nog att minnas honom som han var…Fast genom att han dog, blev han en sorts martyr, en samlande symbol för vänstern, som börjar att bli mogen att åberopa…Konstigt hur det kan bli!!”Upp till kamp”

Vad tycker DU?

