501. GREIDER – James With The Cold Gun

Penny.jpg

Om Dan Greider

Tjena...greiderbloggen.wordpress.com...där ses vi. Visa alla inlägg av Dan Greider

9 responses to “501. GREIDER – James With The Cold Gun

  • Sirpa

    Så liten och ledsen flickan i bilden ser ut..snyft..näsan ser ut som en tår..Tjoho…

    • Dan Greider

      Ja men det hon står och tänker på är egentligen…kanske som i låten inunder…Inte så liten!Tjohoho!

  • Anette "Zoega" en granne i mängden.

    Men Oj!Läste artikeln i Gp och kände att jag ville göra mig hörd. Detta är mitt första besök på en blogg och har ingen aning om jag skriver på rätt ställe.Tänk att människor man ser/möter och ibland hejar på, går omkring och bär på samma dröm. Upplever samma ilska, maktlöshet och frustration över något man skrivit och varit mäkta stolt över och som sen returneras. Någon som också sitter uppe sent och skriver när alla andra släckt ner. Någon som också hittade kraft och skrev en bok under en tids arbetslöshet. Någon som liksom jag fick utlopp kreativt trots sorgarbete eller ryggskott. Jag blev glad! Det inger på något sätt hopp och en viss förtröstan att man inte är ensam därute och trampar vatten. Jag tyckte om din tanke där vid ” Vägs ände” – Han var författare. Prövade själv, – Hon var författare och poet. Magkänsla där. Så vad gör man ? Själv är jag ruggigt anonym. Ingen blogg, ingen facebook. Bara penna, papper och kaffe. Att använda media som du, kanske bringar tur. Vem vet? Bara fortsätt skriv, fortsätt skicka in. En dag gör vi skillnad! Lycka till! Anette ”Zoega” (en granne i mängden)

    • Dan Greider

      Oj, tack för den vänliga kommentaren! Du skriver på helt rätt ställe. Att ha en blogg är att aldrig bli refuserad! Vi skriver, vi skriver!Lycka till själv! Och Zoega är ju bara sååååå gott. Tjo!

  • Sirpa

    Nu ska jag hämta mina hörlurar..de är kopplade till tv:n..men jag ska inte glo eller lyssna på tv:n nu..skön musik prioriterar jag nu =) *Sirpa går och hämtar sina hörlurar*…

  • Sirpa

    Oj då..den kvinnan verkar vara långt från tårar..eller kanske tvärtom? Det instrumentala låter faktiskt bättre än hennes röst..=)

    • Dan Greider

      Kate Bush är…en urkraft! Fräck! Och mystisk! PS: Inget arabiskt i hörlurarna…?

  • Sirpa

    Altså..jag pratar om Kate Bush..=)

  • Sirpa

    Haha..nej..inget arabiskt i lurarna..nu lyssnar jag med de sladdiga lurarna,de sladdlösa är sabbade=( Om det inte pratas arabiska i dem så sprakar och knastrar det..jätte irriterande..grrr…

Vad tycker DU?

