482. GREIDER – Valfriheten framför allt!

Valfrihet.jpg

Om Dan Greider

Tjena...greiderbloggen.wordpress.com...där ses vi. Visa alla inlägg av Dan Greider

9 responses to “482. GREIDER – Valfriheten framför allt!

  • Nea.

    nåt irriterande fel som är trasigt som gör att jag inte kan tumma-upp dina inläggför det vill jag verkligen göra, tumma vartenda ett.du gör det du gör så galet bra, dan.med tonsäkerhet, finess, allvar, eftertanke, mod och känslighet.tumme upp!och varm tanke åt ditt håll. /nea

  • Dan Greider

    Det var ord och inga visor!Jag har det verkligen bra på min blogg.Med sådana kommentatorskor!Flöjt flöjt!

  • Jag

    Jag vill ha friheten att inte välja – mer än i vissa fall.

  • uno

    Kommer att tänka på vardagspusslet. Detta är det verkliga vardagspusslet. Elen fattar jag inget av. Telefonerna likaså. Eller idiotfonderna som mina pensionspengar stjäls ifrån. Misstänker att någon tar ut den minskade skatten bakvägen. Mao, vi är lurade inpå bara skinnet. Länge leve televerket!!! Och den gamla vanliga pensionen. Och Elverket. Och gamla Vattenfall. Och Vin&Sprit. Och Skolverket. Och den statliga skolan. Och de statliga biblioteken. Gemensamma behov = Gemensamt ägande. Staten borde vara vi!!!

  • Eva

    Tlll Facebook!Ja, det är en jäkla skillnad på valfrihet och valfrihet!

  • Pellefantia

    Håller med Jag, det är en frihet att inte tvingas välja, att få ingå i ett kollektiv, som allmännytta, vård, skola, vatten, el med mera….Något vi gemensamt skall betala skatt till……..

  • Sannalivet

    jaaadååå :-D, lika bra som alltid. Eh… kolla bloggen http://blogg.aftonbladet.se/bytutregering, för exempel på hur det är. Eller inte. Håller helt med för,förgående talare, eller ja kommentartorska ?

  • Jag

    Krångligare och krångligare blir det. Apoteket blev privat. Jag vill inte välja så jag fortsätter att gå till samma apotek. Men det som jag tidigare sluppit när jag gått till apoteket finns nu där, hylla efter hylla: skönhetsprodukter med säljande namn. Jag vill ha apotekets rengöringslotion för ansiktet, oparfymerad. Letar och letar men icke sa nicke. Tvingas köpa en produkt jag inte vill ha. Nu måste jag hitta ett apotek som har basprodukterna som jag är van vid, utan flashiga förpackningar, namn och konstigt innehåll. Jag vill inte, vill inte, vill inte!!

  • Bleib

    Målet för högern är anarki för de rika. Resten får anpassa sig efter deras pipa

Vad tycker DU?

