481. GREIDER – Men vem var man vid 15? Kan musiken svara?

15_2.jpg

Om Dan Greider

Tjena...greiderbloggen.wordpress.com...där ses vi. Visa alla inlägg av Dan Greider

7 responses to “481. GREIDER – Men vem var man vid 15? Kan musiken svara?

  • Brain Seltzer

    Vafan? Lyssnade du på det här när du var 15? Vem är det? Alexander Rybaks förfader? Gick du på tungt stoff?Det enda jag har gemensamt med detta är Ovation-gitarrerna som jag hade en av när jag var 15-16. Vad lyssnade jag på? Visste jag vad musik var? Jag hoppas inte det….

    • Dan Greider

      Det tyngsta jag gick på…om jag minns rätt…var…yatzi.Allt är liksom insvept i en tjock rök.Tjo liksom?

  • Brain Seltzer

    Själv var jag inbiten frimärksssamlare (Jo det är sant) och jag undrar om inte det starkaste jag fick i mig var att slicka baksidan av frimärkena. Jag tyckte om gamla frimärken och gammal musik. Nu tycker jag om gamla bilar, gamla hus, gammal musik, gamla mynt och får historieböcker från en bokklubb. Lever jag i fel tidsålder?

    • Dan Greider

      Med tanke på hur många tidsåldrar det finns är det ju i och för inte underligt om man klivit av vid fel hållplats. Eller du kanske håller på att varva nutiden?Dan

  • uno

    Ovation var bra. Du menar dem med baksida av glasfiber, eller? Bra. Jag var vuxen då, men var litet avis på en polare som hade en sån. Själv körde jag Levin Lt3 tror jag den hette, en Martinkopia som ännu lever fast i något trasig form. Vid 15 satt jag framför Konsum i Påskallavik och sjöng en egenkomponerad sång om röda fjädern, Hylands kampanj för nånting. Så var det, samlade pengar och gav till de fattiga. De var inte så många på den tiden, inte alls som nu. Gick på en coka cola när det var klassfest. Lärde mig sen House of the rising sun…

  • uno

    PS fräck bild, ska visa min dotter Lisa. Hon och du har visse gemensamma konstnärsdrag.

  • Silverstare

    Jag hade bekymmer på mina axlar. Jag var skitsnygg och allt med det var heltidsjobb. Musik: Beatles och Jose Feliciano. Sedan när jag fick elorgeln blev jag söndagsrebell. Mahalia Jackson. Pete Seeger osv. Förutsatt att att övriga famlijen var i skogen och käkade surströmming.kramenSilverstare

Vad tycker DU?

