454. GREIDER – Vart tog kvinnorna vägen?

Skolböcker_MannenNorm.jpg

Läs mer: http://www.dn.se/opinion/debatt/skolamnet-historia-ar-en-strikt-manlig-angelagenhet-1.1048773

Om Dan Greider

Tjena...greiderbloggen.wordpress.com...där ses vi. Visa alla inlägg av Dan Greider

6 responses to “454. GREIDER – Vart tog kvinnorna vägen?

  • Törnråza

    Konstigt att vi inte kommit längre.

  • Pellefantia

    jag gjorde själv ett inlägg om detta, skrämmande läsning. Kvinnlig rösträtt, kampen för det, eller Marie Curie 2 nobelpris… hallå gubbar, detta är också en historia…

  • Dan Greider

    Japp, så är det! Gå in på Pellefantias blogg och läs!

  • Winch

    Alltid lika fräscht och idérikt på din blogg. Jag är som en zombie nu. Jag stack hem för att möta mina spöken :)De dansar runtom mig och retas. Jag bara ler. Låt de :)En fin natt till dig

  • Leo Beata

    Kvinnor… dom finns inte på riktigt i ”Viktiga världen” eftersom det enda som räknas är gubbprestationer….

Vad tycker DU?

