448. GREIDER – Florsocker över Sverige…(Välfärdsdikt!)

Storbak.jpg

Om Dan Greider

Tjena...greiderbloggen.wordpress.com...där ses vi. Visa alla inlägg av Dan Greider

6 responses to “448. GREIDER – Florsocker över Sverige…(Välfärdsdikt!)

  • Kao

    En sån gullig dikt. (Men kunde inte fallet vara 100 meter – bara för säkerhets skull?)Semlan låter jag bli. Är inte rädd att bli fet, det blir jag inte. Men äter jag en semla sätter semmeltarmen igång på allvar och det kan bli 2 om dagen och det vill jag INTE.Här ‘är så mycket florsocker luften och vinden är så stark att det flyger vertikalt :o) och jag tänker INTE gå ut. Räcker med ett snabbloss på balkongen dåochdå. Har väl aldrig rökt så lite som nu ;)CiaoKao

  • Sirpa

    Hej på dig!Kollar in för att se om du är still going strong..det är du=)En semla har jag ätit..den var god och gräddig,men fler blir det nog inte..jag är egentligen inte så förtjust i sötsaker..men ibland är det gott..Önskar dig en god fortsättning på kvällen!

    • Dan Greider

      Tack för titten! Florsockret ligger tjockt över Göteborg. Sötsaker är alltid gott!Tjo!

  • uno

    Reinfeldt åker nog inte störtlopp, det låter han de fattiga göra. Han sitter nog själv och smörjer kråset med fetväggar och stora bunkar belgisk mjölk. Borg åker inte heller, växelkursen mot Vancouverdollarn är fel, och efter vad jag hört lär tanken på Klippiga Bergen och dess röda indianer skrämma honom. Undrar just vad han tänker när han hör ordet snö… Uno

  • Dan Greider

    Han har säkert en privat försäkring mot störtloppsfall!

Vad tycker DU?

