383. GREIDER – Utsikt från ett fönster…hur ser din ut?

Vinterfåglar.jpg

Om Dan Greider

Tjena...greiderbloggen.wordpress.com...där ses vi. Visa alla inlägg av Dan Greider

14 responses to “383. GREIDER – Utsikt från ett fönster…hur ser din ut?

  • sthlmcilla

    Hahaha…..ja just nu ser jag inte ett skit….kolsvart jue=))

    • Dan Greider

      Hade varit lätt att illustrera i alla fall…en svart rektangel!Inget ont som inte…osv…Tjo!

  • Kao

    Jättefin bild.Dessutom är det ju trevligt att R i.a.f lyser upp tillvaron för småfåglarna( i lönndom?)några nätter i månaden….Jag ser så mycket från mitt eget fönster att jag kallar denna utsikt för ‘balkongblogg’ mellan varven…CiaoKao

    • Dan Greider

      Aha! Du ser Reinfeldt i fullmånen! Är det därför jag alltid vill ha med en måne??? Jag funderade själv på det för en tid sedan. Tjohej!

  • Eva-Boa

    Blev så glad när jag såg att du är tillbaka. Dagens bild är så ”vänlig” 🙂 och texten därtill poetisk.Jag önskar dig ett för dig bra 2010.HälsarEva

    • Dan Greider

      Men det är ju du! Ja, jag återuppstod inspirerad efter senaste bokmässan. Det är ju ändå märkligt att tack vare bloggen blir det kontinuerligt bilder gjorda. Alla dessa bilder är ju bättre att de finns än att de inte finns…Och tanken skärps med en blogg!Roligt att det var du! Jag springer över till din blogg! Vi hörs!Tjo!

  • uno

    Så fint!!! Ser samma bild här hemma. Fast i ett annat träd, förstås. Stararna borde ha flugit sin kos, men skatorna och sidensvansarna här vintern till. Fint, gratulerar till en bild som skulla platsa i min miljöblogg, ja i Svenskan om så vore!!! Uno

    • Dan Greider

      Ja, stararna! Jag var tvungen att plocka fram fågelboken. Trodde de var på chartersemester så här års. Och alldeles vitprickiga!Uno! Du har fri tillgång till bilderna här!(Ja, om du inte konverterar till nåt dumt förstås! Säg till då!)

  • Silverstare

    Känner bara för att uttrycka något intelligensbefriat och lätt fjolligt:-Åh, så fint. Både text och bild!Silverstare

    • Dan Greider

      Ibland är det schlagertexterna som går rätt in i hjärtat…Bugar som matadoren i Tjuren Ferdinand!

  • sthlmcilla

    Fast jag håller med de andra….bilden är jättefin *L*

  • Dan Greider

    Jag jättetackar fint!Tjo!Dan

  • Sannalivet

    Ja jiiiiiiiisssseesss om jag kunnat … eh teckna ? eller hur du gör som du !! Min utsikt är ju så vacker. I min lilla läghenhet har jag alla (tre) fönster ut mot himen. Det är så skönt. Jag ser trädtoppar, grenar och himmel. Nu när grenarna är svarta med vit vacker snö som ligger som band över dem och sen de lätta vita molnen mot en klarblå himmel är det så vackert att jag blir lycklig av att se det. (Jag ser lite hustak också men det är inte så poetiskt :-)) Precis så här behöver jag bo. Att bara lyfta blicken och se ut över detta vackra. Jag behöver en blå himmel för min själsfrid.Tack att du delar med dig. Tjo……A just det förresten, det enda jag såg i julas som rullade på TVn var ju Tjuren Ferdinand ! Eller hur ? Efter alla dessa år, blir jag helt mjuk i hjärtat av den, och sååååååååå l y c k l i g , 😀

  • Dan Greider

    Jo, här tecknas i datorn! Jag orkar inte skriva… Gott att ha en blå himmel att luta sig emot i tuffa tider.Jag gillar den blekgula vintersolen. Den sa jag försöka rita!Och Ferdinand var riktigt bra i år. Honom ska vi ha!Hmmm, fick en idé här på en teckning…got to go!Tack för kommentar och inspiration!Tjo!

Vad tycker DU?

