309. GREIDER – Vit stork på Orust

Orust.jpg

Om Dan Greider

Tjena...greiderbloggen.wordpress.com...där ses vi. Visa alla inlägg av Dan Greider

18 responses to “309. GREIDER – Vit stork på Orust

  • Mörlin

    Säkert i Ellös!

  • cocoon

    Är du från ön?

  • imsy

    Jag tycker den ser ut som en vit rödnäbbad häger, jag!

  • Dan Greider

    Petig!Du ser väl lilla blöjbarnet där.Kommer hägringar med sådana?Alltså vit stork.Petig!

  • cocoon

    Well Mary.Vi har storkar lite varstans, här och där, inte minst där man inte anar.Eller hur?

  • cocoon

    Nu jag förstå va!Du har en vän på Orust som ska få liten baby va?Mary, det där kan vara svanesund också?

  • Dan Greider

    Nenej, hägern..förlåt storken var där! Babyn har jag bara ritat dit!Jag tror inte den var där…Jag får kolla med källan!Svanesund, Ellös….jag får kolla med källan!Dan

  • Dan Greider

    Backa Morlanda. Sen flög den norrut!Men det var förra lördagen.

  • Mörlin

    Näääe, för sjutton cocoon inte i Svanesund!!! Där blir inga barn gjorda…Det kan vara Svineviken med…där är ju en liten vik på bilden och en segelbåt….

  • Dan Greider

    Har ni aldrig hört talas om konstnärens frihet.Vik och segelbåt la jag in bara för att Orust ligger väl nånstans i vattnet?Det borde vara vatten och nån segelbåt där nånstans.Detta är ICKE en dokumentär!Tjo!Dan

  • cocoon

    Mary förlåt mig.Hur kunde jag över huvud taget skriva S-sund. Jag begriper det inte själv.Men att han såg den vid Morlanda, det känns ju fullkomligt självklart.

  • Dan Greider

    Ni talar liksom ovanför mitt huvud.Ovanligt!Tjo på er!Dan

  • Mörlin

    Cocoon, det är ok…många i S-sund har inte själva fattat detta! Morlanda…alla storkars drömställe….Jaa, Orust har ganska mycket vatten runt sig…det är rätt!

  • shyQ

    Har Mary Pickford bott på Orust???Varit gift med en stork dessutom?Tänk så lite man vet.

  • Dan Greider

    Och Marilyn Monroe i Svanesund, eller då…?De talar liksom med sig själva!Dan

  • cocoon

    Hej igen.Förlåt att vi så huvudlöst talade över huvudet på dig i går, men upphetsningen var total förstår du.Men ShyQ har ju helt tappat koncepten.Mary Pickford!?Den Mary vi talar om här är naturligtvis Jungfru Maria som kommer och släpper av lille Jesus. Vid Morlanda ungefär. Men mamma Mary bor också på Orust så hon kan häsa på honom när som helst….eh…tjo

  • Dan Greider

    Hej!Ett tips jag fick var att gå in på kustobsar (googla!) och välja Bohuslän.Där kan man se vad som siktats olika dagar.Upphetsning var ordet! Alles Gut!Tjo!Dan

Vad tycker DU?

