298. GREIDER – Marknaden framför allt – Allt för marknaden!

JanBjörklund_kinesiska.jpg

Kinesiska ska få samma status som engelska, tyska etc på gymnasiet.
Och vi vet anledningen, va? Jakten på de sälla marknaderna!

Om Dan Greider

Tjena...greiderbloggen.wordpress.com...där ses vi. Visa alla inlägg av Dan Greider

3 responses to “298. GREIDER – Marknaden framför allt – Allt för marknaden!

  • Silverstare

    Du vet vad jag tycker om Marknaden! (Hoppas jag framgått i alla fall.) Dock så är Kina intressant för åtminstone jag visste så lite om landet. Hyrde filmer ifjol från alla omöjliga länder (dvs icke amerikanska) och det var underbart spännande att ta del av hur de beskriver sitt land osv. Deras kulturyttringar. Skulle också vilja se filmer från Mongoliet. Massor av filmer. Måste kolla budgeten känner jag. Kanske be kombi-lotteriet dra åt.. och gå med i Love-film istället? (Filmerna handlar inte bara om Love. Utan det handlar om att Love:a själva filmtittandet.)TjoSilverstare

  • Kao

    Kan Caligula kinesiska själv?Kao

  • Dan Greider

    Jag tror att han kan säga ecklesiastikminister på kinesiska om jag hört rätt.

Vad tycker DU?

