282. GREIDER – Äntligen skriver jag (!?) om KÄRLEK. Read all about it!

Love.jpg

Om Dan Greider

Tjena...greiderbloggen.wordpress.com...där ses vi. Visa alla inlägg av Dan Greider

6 responses to “282. GREIDER – Äntligen skriver jag (!?) om KÄRLEK. Read all about it!

  • pialuntan

    Bob Dylan är bra! För att inte säga väldigt- bra!

  • Dan Greider

    Bob Dylan i mitt öra.Vågar vi säga väldigt bra?Vi säger det!Låt: Standing in the doorway. Skiva: Time out of mind.Thank´s!Dan

  • Nea.

    ord som känns inuti, bara jag som inte klarar av dylan och hans sång.jag får väl läsa hans texter istället…

  • Dan Greider

    Ich liebe Dylan! Für Donnerwetter!Hare bra!Dan

  • Islandsmamman

    Älskar Dylan och hans musik men jag PALLAR inte att lyssna på hans bräkande :-/Det finns en isländsk sångare (Megas) som är likartad, ett poetiskt, underfundigt ordgeni, konstant asberusad storrökare som bräker som ett döende får. Men hans texter och låtar sjungna av nån annan – då får jag ståpäls av njutning..

  • Dan Greider

    Och jag storgillar hans röst. Och den blir bara bättre!Jag är en lyckans ost.Men jag vet att många får spader. Framförallt kvinnor?Men jag gillar hans frasering, glidningar, hur han växlar mellan väsande och vackert.Lyssna på workingmans blues # 2 på youtube. (Studioversionen).En av hans sångarförebilder är för övrigt Oum Khalsoum.Legendarisk egyptisk sångerska.Hur är det på Island?Tjo förresten.Dan

Vad tycker DU?

