193. GREIDER – DOI MOI…FÖRÄNDRINGENS VIND…

Om Dan Greider

Tjena...greiderbloggen.wordpress.com...där ses vi. Visa alla inlägg av Dan Greider

10 responses to “193. GREIDER – DOI MOI…FÖRÄNDRINGENS VIND…

  • Nea

    jaha ja.totalindragning och konfiskering av allehanda flytetyg, antar jag.däremot GRATIS utdelning av en mycket moderat mängd buljong och helgjutna cementskor vid pissoarerna på torget…nära älven… *blubb-blubb*; ]

  • Leo Beata

    Va, har du känt nå´t annat än den gamla vanliga högervinden… det har inte jag och dessutom tycker jag den tilltar i styrka… Eller var det den du menade?

  • caritha

    Hej jag hoppas förändringarna du syftar på är dina långt framskridna planer på hur vi ska kunna störta regeringen!!!!kan man det? kan någon säga hur?Alla dina insiktsfulla inlägg gör mig RÄDD!HJÄLP! HJÄÄÄLP!!

  • uno

    Rättare kunde det inte ha beskrivits eller målats. Frågan är: Vilken förändring?…och ta dig i kragen och skaffa nån som kan ge ut dina funderingar och bilder, skitbra ju!!!

  • uno

    Jo, Dan. är född vid hafvet. Då blir det så. Du skriver ju om vind, och näbbet över ytan. Vad är sånt värt om du exkluderar själva mediet. Doppa dig i havets väta, våga våga dig. Våga vagga våg i vind. Går, jag lovar (tror jag…). kram

  • Boa, giftfri och kramgo

    Hej DanTack för kommenterna. Ja, man önskar att många, många, hundratusentals, miljoner kände till historien – för att förstå varför högern gör som den gör idag. Det vill säga att ingen behöver bli förvånad.Jag har en Tlm från -98, den heter Höj Skatten. Tlm granskar skattesänkarargumenten. I boken skriver bl a en Karl N Alvar Nilsson ett kapitel som heter Samma visa i 77 år. Den text jag lagt ut på min blogg kommer bland annat därifrån.Ha det gott!

  • Magnus

    Ha, ha…Vilken härlig och rolig blogg du har, men med en underton av allvar!Underbara fräscha illustrationer också!Som Stenmarks tänkvärda underfundiga och roliga betraktelser, fast med egna bilder.Törs man fråga vad du jobbar med? Originalare / AD?Tack för titten på min blogg och ja… det blir kanske lite mycket naturbilder. Hm..Du är från och med snart, satt som favorit! Återkommer. mvh-> Mangan.

  • Dan

    Nea – blubb på dig själv!Leo Beata – vid horisonten blåser det upp vet du!Caritha – ju mer vi vet, desto bättre. Men jag håller med: HJÄÄÄÄLP!Uno – Jag håller arbetsgivarna på halster!Boa – hej!Magnus – Jag sitter på nåt slags jäkla löpande band! Och väntar på att bli kidnappad till…NÅT!Tack alla! Vi hörs!

  • Nea

    om jag inte var så huvva rädd för hästar skulle jag kidnappa tag i dej, upp på min vita springare.men.nu var det ju inte så.lätt.ptrooo?; )

  • Kari

    Du milde! Inte nog med att han är med i mina mardrömmar, han syns vid horisonten också, han lägger näbben i allt…Han har på sätt och vis även invaderat den malliga svanen också, kan jag skönja…

Vad tycker DU?

