180. GREIDER – NY SERIE! ETT HUNDLIV! INSPIRERAT AV ALLIANSENS KOPPELTVÅNG PÅ ALLA UTSATTA GRUPPER

Om Dan Greider

Tjena...greiderbloggen.wordpress.com...där ses vi. Visa alla inlägg av Dan Greider

12 responses to “180. GREIDER – NY SERIE! ETT HUNDLIV! INSPIRERAT AV ALLIANSENS KOPPELTVÅNG PÅ ALLA UTSATTA GRUPPER

  • uno

    Smilla undrar om det blir kattkoppeltvång också… Kram

  • Dan

    Den där Smilla klarar sig nog.Jag tycker inte hon verkar tillräckligt utsatt!

  • Kvack

    Tack för dina bilder, de sätter guldkant på tillvaron! En undran: har dina bilder en störe publik än blogen? Det borde de ha. Ställ ut dem!!!

  • Ove

    Smilla har nio liv och det behöver kanske många av våra utsatta också om de ska överleva koppeltvånget

  • Dan

    Ja! Jag ställer ut dem i garaget!Eller upp dem på vinden! Källaren!Nä, ingen vill ha dem! BAra ni på bloggen!Vad är ni för sorts människor egentligen???Undrande

  • Ove

    Lyckligt lottade!Menar du att du säljer bilderna vid behov? Jag har i varje fall en jag är intresserad av. Minst.

  • Boa, giftfri och kramgo

    Koppeltvång, hm nu har jag missat något (jag har stängt av media i några dagar). Koppeltvång på min hund, näääe då blir det civil olydnad helt klart. Ska jag också gå i koppel… Vem ska leda mig…Får nog kolla nyheterna, i alla fall.

  • Dan

    Nänä Boa!Koppeltvånget är endast bildligt!Du vet hur vi poeter ska krångla till det!Nä, se koppeltvånget som en anakronism!Heter det väl?

  • Dan

    Som en metafor kanske jag menar!

  • Märtagrisen

    Och grisar då? Känner direkt att koppel skulle vara oerhört kränkande. Sådant är för hundar… och skitungar i barnvagn.

  • Dan

    En anakronism kan också vara då man rycker saker eller företeelser ur sina naturliga sammanhang och felplacerar dem i tid, t.ex. armbandsur på romartiden.[ur Wikipedia]Så var det.Hur bildad är man egentligen på en skala.

Vad tycker DU?

