154. GREIDER – FÖRSÄKRINGSKASSAN INFORMERAR! SÅ ÄR DU SJUK PÅ RÄTT SÄTT!

Om Dan Greider

Tjena...greiderbloggen.wordpress.com...där ses vi. Visa alla inlägg av Dan Greider

13 responses to “154. GREIDER – FÖRSÄKRINGSKASSAN INFORMERAR! SÅ ÄR DU SJUK PÅ RÄTT SÄTT!

  • gest

    Jag fattar inte! Vad är kul i detta?

  • Dan

    Det kanske inte ÄR nåt kul med detta?Eller så ingår det i ett sammanhang?Eller är det obegriplig ironi?Eller DÅLIG humor?Vad vet jag? Jag är bara författaren!Ha det bra!

  • gest

    Är man sjuk är det inte kul – jag har fått hjälp av dom att komma vidare. Tycker att du är elak. Men antar att det är kul…

  • PeaceLoveÅPanika

    Du är INTE elak – du är fantastisk!Denna är superbra!!!!STOR KRAM till dig

  • Dan

    Försäkringskassan kan säkert vara bra. Inga tvivel. Men jag har sedan ett tag känslan att man bör hålla ett öga på dem.Uppmuntrar angiveri exempelvis (är din granne sjukskriven och ändå ute och rastar hunden? Anmäl det!)Satsar mycket pengar på att komma åt vad de kallar fusk.Återkommer i frågan!Gest! Bra att du fått hjälp!För övrigt är jag Som Dr Jekyll och Mr Hyde!Tjo!

  • PeaceLoveÅPanika

    Då får jag lov att informera om något överjävligt:Det ska i Helsingborg anställas 2 heltidare för att komma åt bidragsfuskarna. Kommer att kosta skattebetalarna 500 000 i år, dubbelt nästa. I samma stad beslutades i förrgår att förbjuda tiggeri…Herre min marx, jag säger då det…Kram å tacksamhet

  • Nea

    *räcker över ett rejält brynstål så du kan slipa både tunga, tankar och fingrarna!*hehe…best regards/ mrs hyde

  • Monica

    HEJ ! Jag bara väntar att någon mysko varelse skall komm med något gott till mej ….. monica

  • Eivor

    Mycket bra.Har sett dina kommentarer hos en del och tycker de är underbara. Måste kika in och se vem du är.Ha det gottEivor

  • Tristan

    …jag bara undrar om det inte är så att det numer handlar om att man avskaffat sjukbegreppet och att det handlar om friskskrivning…men vad vet jag egentligen *tihi* när allt kommer omkring…;)

  • Boa, giftfri och kramgo

    Mycket talande för hur många upplever försäkringskassan. Sedan finns det bra och sämre tjänstemän. Men i TV och tidningar har vi ju kunnat se skräckexempel på dom, å andra sidan gör de ju sitt jobb, eller??? Chefen bestämmer vilken hållning som gäller och så får man acceptera det eller säja upp sig. Jag skulle inte vilja jobba där. Då är jag hellre sjukskriven. Näe, nu måste jag lägga mig på sängen.

  • Dan

    Jo!Bland tjänstemännen finns det good ones and bad ones!Och direktiven kommer ju som du BOa så riktigt konstaterar uppifrån.Kurt Malmborg (så heter han väl?) – honom får vi se upp med. Han har gjort många INTRESSANTA uttalanden.VI hörs!

Vad tycker DU?

