126. GREIDER – GROUCHO MARX ANALYSERAR ALLIANSEN!


Om Dan Greider

Tjena...greiderbloggen.wordpress.com...där ses vi. Visa alla inlägg av Dan Greider

8 responses to “126. GREIDER – GROUCHO MARX ANALYSERAR ALLIANSEN!

  • Lena

    Lika bra och träffande som vanligt!Ha det gott Lena

  • Dan

    Marxismer går hem i alla lägen!Thank you Lena!

  • Kari

    Hehe,tycker mej känna igen det där…är det från boken ”Grouchos letters”? En ganska tunn bok?Den är underbart kul,läste den för ca 20-25 år sen,men den håller än idag. 2 filmer som skulle heta Casablanca skulle upp samtidigt: Warner&Brothers film med H.Bogart & Ingrid Bergman samt Bröderna Marx film. Jack Warner skrev o protesterade,ansåg sej ha ensamrätt till filmtiteln Casablanca. Då skrev Groucho Marx tillbaks: ”…och du då Jack,varför tror du att du har rätt att kalla dej Jack? Det finns massor av Jack, Jack the Ripper,t.ex.” Sen fick B.M:s film heta ”En natt i Casablanca” o J.W:s film endast Casablanca,för i.o.m brevet gick luften ur J.W…Så ska de sketna mogulerna tas,yeah!/Gonatt.

  • Dan

    Kari!Nätet är fullt av Marxcitat!Ändå har jag sparat mitt favoritcitat som finns i hans memoarer som jag läste för 250 år sen!Rätta tag i filmberättelsen! Tack för alla kul kommentarer!God natt! Sov gott!Dan

  • uno

    Toppen greider, du har hittat nåt där. marx kan vara mer än marxism. Grattis till fyndigheterna, nu ska jag ut och fota!

  • Nea

    ; Dunderbart fyndigt!

  • KAOS

    Älskar Hans citat 🙂

  • Kari

    Det allra översta tycker jag är ett typiskt Marxistiskt uttalande.Älskar det! Boken jag citerade ur i en tidigare kommentar här måste läsas. Har den tyvärr inte kvar. Det brukar vara så med böcker man lånar ut,av nån anledning. Jag glömmer vem som lånat den och den som lånat den glömmeratt den är min…eller skiter i det. Hälften av mina böcker har försviunnit på det sättet./Kramågonatt.

Vad tycker DU?

