105. GREIDER – SAMHÄLLSKLIMAT Á LA ALLIANSEN…(UR GREIDERS REFUSERADE VERK)


Han såg på mig konstigt som om han ville veta hur mycket klockan var  

 

Detta hände sig i Göteborg. På 1:ans spårvagn på väg mot Järntorget satte sig en man – stor och tjock – bredvid mig. När jag skulle stiga av vid Järntorget bad jag artigt att få komma förbi. Han vägrade då att flytta på sig. Jag upprepade min till synes enkla begäran med ett leende. ”JAG FLYTTAR MIG INTE EN TUM, DIN JÄVEL! spottade han mig i ansiktet. Då tog jag fram min yxa ur väskan och högg av hans båda ben längs med låren. Jag lyfte bort benen, krängde mig förbi och la tillbaka dem bredvid honom. De sprattlade som avslitna spindelben. Han såg på mig konstigt som om han ville veta hur mycket klockan var.

Om Dan Greider

Tjena...greiderbloggen.wordpress.com...där ses vi. Visa alla inlägg av Dan Greider

2 responses to “105. GREIDER – SAMHÄLLSKLIMAT Á LA ALLIANSEN…(UR GREIDERS REFUSERADE VERK)

Vad tycker DU?

