89. GREIDER – SJUK OCH TRÖTT OCH LEDSEN OCH INGA ANDRA INTRESSEN!

 

Är jag intill döden trött,
ganska trött,
mycket trött,
sjuk och trött och ledsen.
Lång var vägen, som jag nött,
ingen liten vän jag mött.
Jag är trött,
ganska trött,
sjuk och trött och ledsen.

[Första versen ur Harriet Löwenhjelms
”Är jag intill döden trött”]

Harriet Löwenhjelm hade humor och självinsikt.
I ett brev nån gång beklagade hon sig över sina
egna dikter som ofta ”led” av en svårmodig ton.

Och hon skrev:

Sjuk och trött och ledsen
Och inga andra intressen…

Ett bra citat att bära med sig i en liten blå ask!

Harriet Löwenhjelm finns på ditt lokala bibliotek!

Om Dan Greider

Tjena...greiderbloggen.wordpress.com...där ses vi. Visa alla inlägg av Dan Greider

6 responses to “89. GREIDER – SJUK OCH TRÖTT OCH LEDSEN OCH INGA ANDRA INTRESSEN!

  • uno

    Well done igen. Vinterkräksjukan lägger sordin på mig just nu. Änskar det vore vinkräksjukan; då hade kan ändå vetet att det var kul innan…. 😉

  • Nea

    *nick&suck*galghumorn är underskattad och mkt användbar…man har inte roligare än man lider..

  • Dan

    Uno!Sordin!?För min del när jag är drabbadhar jag halvabenet i kistanDu har väl nån som byter hink åt dighoppas jag? Krya på dig. Och Nea!Visst är Löwenhjelm bra!Dan

  • Nea

    jo.lena nyman har gjort en insjungning av en av mina favoriter..”Tag mig – Håll mig – Smek mig sakta famna mig varligt en liten stund…” i hennes tolkning är den nåt alldeles extra.

  • KAOS

    Kunde varit jag som skrivit…Fridens liljor….Kram!

  • Dan

    Jaoch allt jag lärtär att allt kan vända på en femöring!Tro´t eller ej!Keep the spirit up!Dan

Vad tycker DU?

