84. GREIDER – MARY KINGSLEY HADE ARMARNA FRAMÅT!

Gå till biblioteket och låna
Signe Höijers bok om
Mary Kingsley
– upptäcktsresande iklädd
krinolin BLAND KROKODILERNA!

Mary Kingsley hade armarna framåt!

Finns på ditt lokala bibliotek!

 

Om Dan Greider

Tjena...greiderbloggen.wordpress.com...där ses vi. Visa alla inlägg av Dan Greider

3 responses to “84. GREIDER – MARY KINGSLEY HADE ARMARNA FRAMÅT!

  • Marianne

    För att inte tala om paraplyet! /M

  • Boa, giftfri och kramgo

    Mary Kingsley frågade kvinnorna i Afrika vad de tyckte om polygami (det var väl nån gång i slutet av 1800-talet). De kunde inte förstå frågan, men svarade ändå:- Hur skulle vi annars klara av alla de tunga hushållsbestyren?Då fanns det inte subventionerad hemhjälp.Nu ska vi ju få det.Hipp Hipp Hurra för könsmaktsordningen som säjer att det ÄR kvinnorna som ska sköta hem och barn. Det spelar ingen roll att det gått mer än 100 år sedan Mary var i Afrika. Vissa saker är statiska, och ska så förbli!Häpp!

  • Dan

    Jag vet inte hur det gått till – men hemma här är allting det bakvända! En dag kom min fru med famnen full av verktyg och ropade till mig: Ta bort dina bakgrejer från bänken – jag måste vara här! Min dotter frågade en gång om det bara är mammor som kör bil! Eftersom hos oss är det bara mamman som kör! Det är lite trögrört det må man säga. Statiskt, ja – men inte för alltid?Och jag minns paraplyet! Tack Marianne och Boa! Dan

Vad tycker DU?

