82. GREIDER – KAN INGEN BE MIG FARA ÅT HELVETE???


SNÄLL RÖST ELAK RÖST

Jag följde en av våra mest uppskattade
författarinnors blogg en längre period.
Hon fick hundratals, kanske tusentals
kommentarer i stil med

”Du är så bra”
”Tack för att du finns”
”Din bok har för alltid förändrat mig”

Plötsligt dök där upp en negativ kommentar
Och författarinnan lät genast stänga av
kommentarsfunktionen.

En (1) elak röst sätter djupare spår än 1000 snälla.

Varför är det så?

Så. Vill nån be mig fara åt helvete?
Bara för att känna hur det känns…

(PS: Utanför bloggens värld är detta i och för sig
ingen ovanlighet för min del!)

Om Dan Greider

Tjena...greiderbloggen.wordpress.com...där ses vi. Visa alla inlägg av Dan Greider

22 responses to “82. GREIDER – KAN INGEN BE MIG FARA ÅT HELVETE???

  • western girl

    Ok….så gärna så, dra åt helvete – skitstövel. Ooops, nu kanske jag tog i lite för mycket 🙂

  • Dan

    Oj tack western girl!Den satt där den skulle!Dan

  • MissMessedUp

    Dra åt helvete! (men kom snart tillbaka)

  • Dan

    Aj!Det svider lite.Det gör det allt.Men kom igen bara!Dan

  • trollhare

    Vad sägs om följande: Du och din blogg är en flopp och ett hån mot alla som är [insert lämplig liknelse, för mig stod det ”trans sexuella”, och jag avskyr särskrivningar] på riktigt.Eller ”Du och din hemsida måste vara det sjukaste jag någonsin stött på. Jag vill se dig brinna och jag ska fan tända på själv” still not too strong for you? Jag har fler…

  • Dan

    Den!Var inte dum!Man tackar!Jag tycker att jag börjar kännamig lite…skräpig?Kör så det ryker!Jag ska lära mig ta…skit!Dan

  • Arrami

    ..NÄ…MEN DRA ÅT HELVETE! (det är varmt där…tror vissa! *L*)Nöjd nu? *L*Mvh Vargen!

  • ms

    Din Kölhalade Tångräka!

  • Dan

    Jagär nedtryckti skorna.Men klararnågraportionertill.Trorjag.Dan

  • Christina

    Skitstövel, fåntratt, du vet inget om vad du skriver om, finns du? Räcker det?

  • Dan

    Aldrig har jag fått så mångakommentarer!Kan man bli vanvid att bli hånad?Jag börjar attgilla detta!Mer!Dan

  • Rose-Marie

    Ja varför är det så….man måste kunna tåla lite grann när man ger sig ut i bloggvärlden ;)Kram

  • Elisabeth

    Jag har inget negativt att skriva om din blogg. Nej jag försöker inte alls vara inställsam…*L*Ditt inlägg visar TYVÄRR att vi är snabbare på att ge negativ kritik än positiv.Upp till kamp för mera POSITIV kritik 🙂

  • Dan

    Hej du Rose-Marie!Tåla och tåla…Jag tycker att det är rätt hemsktatt vi är så sårbaraeller fyllda av bristandesjälvkänsla(eller vad det nu är…)att det räckermed 1 ovänför att bli en taggig igelkottNär man ändå har 1000 som älskar en…Vi hörs!DanPS: jag tar gärna emot mer skit!

  • Dan

    Jo Elisabeth!NÅT negativt kan man väl få!Dan

  • Nea

    SOD OFF med dina fjantbilder! }:- Ptycker det tuffa igenkotten nea.; )

  • Dan

    Jamen inte så dumt skrivet!Jag antecknar allt!Jag börjar tro att man kanske skulleprecis som i Monty Python starta eget- en avdelning för Klagomål typ…Folk får betala för att få hävaur sig all sörja och ilska som man bär på. 300 spänn för en kvart?Värre kan ni!DAn

  • jenny.s.

    Blev så full i skratt åt din rubrik så jag måste återhämta mig och tänka ut något riktigt elakt bara för att.

  • jenny.s.

    Och vad gör en gammal gubbe som du här i bloggvärlden, jag är fövånad att du har lärt dig att skriva på tangentbordet, borde inte du ha en gammal skrivmaskin? Och varför är din bakgrund blå, homofob eller? Vafaan står du och trycker i buskarna på bilden för?? Sluta spana på 18-åringarna, de är inte lovliga för dig!!!

  • Mina

    Jag bad någon fara åt helvete i helgen för första gången i mitt liv (!) och det var något av det mest smärtsamma men även mest kraftfulla jag har gjort. Jag blev upplyft i all rädsla och ovana. En blogg där folk fick vara arga och säga dumma saker fritt tror jag skulle vara en bra ide för du ser ju behovet här. Människor som ”får” be någon fara strömmar till. Kvinnor som är rädda att de tar i för hårt, ingen som får skäll, någon som snärtar till ordentligt. Det är okeeej!Författarinnan som stängde sina kommentarer blev antagligen rädd och visste inte hur hon skulle hantera den nya situationen. I detta nu ältar hon det med 2 av sina närmaste vänner som alla håller med henne. Ge henne tid så kommer funktionen tillbaks. Bekräftelsen är en stark drivkraft.- Du, far åt helvete med dig. Du kan fara långt åt helvete långt bort.

  • Dan

    En ungdomlig fräschör blåste plötsligt in bland besvärjelserna! Du går direkt upp i Tipptoppen! (det är mig man ska tippa alltså) Måste öppna fönstren och släppa in frisk luft! Stort tack Jenny! Far åt helvete själv! 🙂 Hoppas det inspirerar andra till stordåd! Dan

  • Dan

    Mina!Hoppas att det inte var sista gången du bad nån fara åt helvete! Jag inser att det kan kännas…typ…inte så bra…Men ibland – tror jag – måste man!(Konsekvenserna kan bli förödande dock!Slutsatsen är …based on a true story!)Dan

Vad tycker DU?

