56. UR GREIDERS REFUSERADE VERK – BÖCKER, JA MEN VAD SKA MAN HA DEM TILL?

SCHINGKA???

Någon sa att jag borde gå till biblioteket och bilda mig. Jag ställde mig för att studera i ett noga utvalt hörn på stadsbiblioteket i Göteborg . En flicka som såg snäll ut tog jag i armen och sa: ”Dig vill jag låna!” Så detta är att låna, tänkte jag, stolt över att ha funnit ut hemligheten. ”Lånekort?” frågade någon. ”Javisst”, sa jag och gav henne ett fotografi där jag sitter under ett träd och äter äpplen. Hon såg på mig konstigt, som om hon ville veta hur mycket klockan var. Då förstod jag! ”Så detta är böcker! Men vad har man dem till???” frågade jag medan jag la böckerna i närmaste papperskorg. För att tänka över det hela gick jag in på ett litet kafé. När servitrisen frågade om jag ville ha skinka eller ost på smörgåsen förvandlades jag till ett frågetecken: ”Schingka???”

(Berättelse ur en av mina bästa refuserade böcker. Se recensioner nedan!)

”SÅNT TRAMS!” (Norstedts)
”OBEGRIPLIG SMÖRJA!” (Bonniers)
”ROLIGT? VISST, OM MAN TYCKER SOPSORTERING ÄR KUL” (Brombergs)
”BARA FÖR ATT DU KAN STAVA JÄVLIGT BRA 
ÄR DU INGEN FÖRFATTARE!”
(Piratförlaget)

Om Dan Greider

Tjena...greiderbloggen.wordpress.com...där ses vi. Visa alla inlägg av Dan Greider

3 responses to “56. UR GREIDERS REFUSERADE VERK – BÖCKER, JA MEN VAD SKA MAN HA DEM TILL?

  • Nea

    *S*jag funderar också på att få mina alster refuserade.kan du tipsa mej om några SÄKRA refuseringsförlag.såna som förlägger ens ord och sen, när orden inte återfinns säger att dom nog ändå inte dög… ; S

  • Dan

    Hej du!Jag läste på din blogg. Dina texter kändes glasklara (ej glastak).Du har talang nog att bli refuserad av de finaste förlagen!Tack för alla kommentarerna.Blog on!Ska läsa mer sen!

  • Nea

    tack du.tänka sej.möjligheten att bli refuserad av de allra finaste.ååhhh.inte illa av en trött amatör. ha det gott!

Vad tycker DU?

